Förening Ramsele-Edsele

Konsumentrådgivning

Grattis PRO:are – nu får alla som behöver konsumentrådgivning
Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare?

Nu kan du som är PRO-medlem, oavsett var du bor, få hjälp av Konsumentcentrum – en del av Råd & Rön.
Från och med nu får alla PRO:are som behöver stöd med krångliga konsumentfrågor ta hjälp av Konsumentcentrum som är en del av tidningen Råd & Rön.
Det här kan du få hjälp med:
• Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.
• Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.
• Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen.
Möjligheten att få konsumentstöd är en del av ditt PRO-medlemskap och gäller under hela 2021. Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.

Telefon: 08-674 43 74, måndag–onsdag klockan 9–11 och 13–15
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se

Läs mer om erbjudandet på PRO:s hemsida pro.se