Förening Ramsele-Edsele

Hur funkar mitt medlemskap?

Frågor om medlemskapet? Ring 08-701 67 00 eller mejla till info@pro.se Telefontider: Mån-fre kl 9-12

Medlemskapet löper per kalenderår. Inbetalningesavin ligger i februarinumret av tidningen PROpensionören. Om ni är två i hushållet ligger avierna i ett kuvert.Om avgiften betalas via autogiro står det "autogiro" med stora röda bokstäver på inbetalningskortet.

Om man är ny medlem som blivit registrerad under fjärde kvartalet är avgiften en förskottsbtalning för kommande året.

Vad är skillnaden mellan huvudmedlemskap och sekundärt medlemskap?

Som PRO-medlem måste du vara medlem i minst en lokal- eller konceptförening. . Det kallas huvudmedlemskap. Du kan även till en extra kostnad lägga till s.k. sekundära medlemskap i andra lokal- eller konceptföreningar. Kostnaden motsvaras av respektive förenings medlemsavgift.

Hur många PRO-föreningar kan jag vara medlem i?

Du kan vara medlem i hur många PRO-föreningar du vill men måste då betala medlemsavgift för varje sekundärt medlemskap. (Se ovan)

(Fakta ur PROpensionären 2024/1)