Förening Själevad

Från 2020

Sommarträffen den 28 augusti

Vår ordförande Nils-Erik Forsman, kände ett behov av att vi inom vår PRO förening i Själevad behövde träffas på ett corona säkert sätt. Han tog kontakt med styrelsen och de beslutade om en sommarträff den 28 augusti på Själevads Hembygdsgård ute i den fina naturen som de har att erbjuda. Eftersom föreningen är så pass stor så delades de in i två omgångar, klockan 10.00 och klockan 13.00.

Vid varje omgång fick det vara 45 personer och en föranmälan krävdes. Nils-Erik hälsade alla välkommen och presenterade programmet för dagen. Kalas bjöd på härlig musik, sånger och även lite historier. Efter blev de bjudna på gofika inklusive smörgås. En tipsslinga fanns uppsatt på en härlig skogsstig som Ulla Jonsson och Roland Bergman fixat. Vi fick även lösa lite klurigheter under fikat som Jan och Karin Svedberg gav oss.

Nils-Erik berättade om fortsatta planer för verksamheten. Boule, svampkurs, läsecirkel samt sommargympa som är i gång. Inne gympan på Hampnäs har inte planerats än, liksom medlemsmöten. Även resor och fester inomhus, är inget bokat i nuläget, beroende på vad Hälsomyndigheten bestämmer. Han uppmanade alla att kolla på hemsidan om vad som kommer att hända.Alla trivdes mycket bra i det vackra vädret och var mycket nöjda över att få träffas och prata med varandra och även bli underhållen. Allt var coronasäkrat och ingen behövde vara orolig över att bli smittad. Vi som var med tackar för en väl planerad sommarträff och ser fram emot att få ses snart igen.
Flera bilder kommer senare.