Förening Järved-Bonäset

KaLas underhåller

Ordförande Anna-Greta Strandberg öppnade PRO Järved-Bonäsets månadsmöte lördagen den 13 november på Alneskolan med att hälsa ett 35-tal glada medlemmar och dagens underhållare duon ”KaLas” (Lasse Sjöman och Karin Tängdén) hjärtligt välkomna. Vår nya medlem önskades välkommen till föreningen.

Anna-Greta berättade om att det planeras för julfest den 11 december, dock med vissa restriktioner, ingen buffé utan en jultallrik i stället.

Så dax för Duon KaLas som inledde sin underhållning med ett musikquiz, en rolig frågetävling som uppskattades av medlemmarna, vi kunde få nitton poäng och bästa lagen (2 st) fick 18 poäng så det blev en utslagsfråga, vinnande lag fick två påsar skumtomtar.

Dagens värdinnor Gudrun Sjöblom, Gunilla Kangas och Britt-Inger Landfors bjöd på kaffe och utsökt goda smörgåsar och ”Cocosbollar”.

Därefter fortsatte KaLas att underhålla oss med bland annat låtar skrivna av Peter Grundström, ett potpurri på låtar av Lasse Stefanz och de avslutade med ”Mitt lilla krypin”.

Anna-Greta tackade för trevlig underhållning med blombukett.

Vi spelade Bingo där dagens vinster bestod av PRO Trippelskraplotter.

Anna-Greta avslutade mötet med tack för i dag, tack till värdinnorna, och välkommen till månadsmötet i december.

K Förare

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.