Förening Järved-Bonäset

Jultallrik från Torshallen Järved

Den 11 december höll PRO Järved-Bonäset sin traditionella julfest på Alneskolan.
Ordförande Anna-Greta Strandberg hälsar ett 40-tal medlemmar och dagens underhållare duon ”KaLas” (Lasse Sjöman och Karin Tängdén) hjärtligt välkomna till julfesten.
Medlemmarna serveras glögg med tre sorters snittar gjorda av Lilian Strandberg vid bord som är fint juldekorerade med tomtar, ljus och blomsterarrangemang som Marianne Andersson har gjort. Ljudet av glatt sorl spred sig i lokalen tydande på att alla trivdes.
Duon KaLas inleder sin underhållning med att spela och sjunga ”Jag såg mamma kyssa tomten”, fortsätter med ett potpurri på låtar med Sven-Ingvars, därefter ”Bella Notte” och många fler låtar. Anna-Greta tackar KaLas för deras underhållning.

Dagens värdinnor Ulla Nordin, Vivianne Nylander och Astrid Ulfves serverar medlemmarna en jultallrik bestående av två sorters sill, potatis, gravad lax med gravlaxsås, ägghalvor med räkor, kalvsylta med rödbetssallad, skinkskivor med senap, samt köttbullar och prinskorv, därtill serverades fibertunnbröd, smör, julmust och lättöl.

Ulf Sjöblom och Kurt Kangas ansvarar för lotteridragning där vinsterna består av
medlemmarnas medhavda julklappar.
Under dragningen på lotteriet serveras vi kaffe/te och en god kaka ”Havrekaka med Nougat” bakad av Ulla Nordin.

Anna-Greta avslutar julfesten med att tacka för idag, och med ett stort tack till värdinnorna iköket som med bravur gjorde jultallrikar trots motgångar i köket, och med en tillönskan till alla om en riktigt God Jul.
K Förare