Förening Järved-Bonäset

Vinnare tippsslingan

Smörgåstårta Vardagslyx

Precis till i dag hade det idoga regnandet upphört och vår planerade medlemsträff utomhus på Boulebanan vid Ö-viksfjärden kunde genomföras. Det märktes att många saknat möjligheten till fysiska möten och pratstunder.
Vi bjöd på god smörgåstårta från Vardagslyx med kaffe i termos.
En liten tipsslinga där alla svar var olika sorters godis, t ex Violtabletterna som alla unga på 50-60 talet kände till från matinéerna efter kaffet och efter prisutdelning information om kommande aktiviteter.

Kommunmästerskap i boule 28/7 i Björna och Trehörningsjö, PRO-vetartävling på Gnistan 13 sept, Medlemsdag 18/8 i Orrviken med gratis bussar, Jacke Sjödin 26-27/9 på Folkan även det gratis.
Information om att Friskvårdskortet har tagits upp igen och ordf i Arnäs Anette Lindfors distribuerar dem.
Den 9/9 planeras en utbildningsdag om Stroke med medverkande från Sjukvården.
PRO Järved-Bonäset planerar årsmöte 11/9 och direkt efter årsmötet förra årets uppskjutna jubileumsmåltid.

Allt detta naturligtvis om den nedåtgående trenden i covid19-pandemin fortsätter. Mätta och belåtna skildes vi åt.
Anna-Greta Strandberg