Förening Anundsjö

20240612 Mellansel

Sommarfest på Sjönäset Mellansel

Ett femtiotal besökare kom till sommarfesten som föreningen anordnade.
Ordföranden Jan Sandström hälsade alla välkommen och presenterade dagens
program.

Musikanten och artisten Klas Norberg bjöd på sig själv och plockade fram helt oväntade saker som visor,rock och opera. En fantastisk underhållning. Bl.a. flera visor på mål av Nicke Sjödin med flera.
I pausen serverades goda hamburgare med tillbehör som Siv Moberg och
hennes duktiga medarbetare fixat. Efter detta fick vi höra mera av underhållningen.

Ett lotteri på 300 lotter hade sålts. Äntligen blev det dags för dragning av vinsterna. Innan alla gick hem tackade ordföranden alla gästerna, Klas och Siv och hennes medhjälpare för allas insatser denna dag.

Vi fick information att den 9 Augusti blir det en hemlig resa, intresserade kan anmäla sig till Gunnel Arnebrant eller Elsa Olofsson.

Det blev en trevlig tillställning och vi hade tur med vädret efter flera dagars regn.
Nästa sammankomst blir surströmmingsfest den 21 Augusti på träffpunkten
Sörgården i Bredbyn.