Förening Anundsjö

Årsmöte på Träffpunkten i Bredbyn

Föreningen har haft årsmöte den 20 mars på Träffpunkten i Bredbyn. Ett sjuttiontal medlemmar närvarade. Mötet öppnades av Elsa Olofsson som hälsade alla välkomna. Dagordningen föredrogs och godkändes.

En tyst minut hedrade våra medlemmar som avlidit under året. Elsa tände ett ljus och läste en dikt.

Mötet valde Leif Lindholm till mötesordförande och Lennart Forsberg till mötessekreterare. Årsmötesförhandlingarna vidtog ochavhandlades enligt stadgarna. Verksamhetsberättelsen och den ekonomiska berättelsen godkändes, alla val genomfördes snabbt och effektivt och styrelsen beviljades full ansvarsfrihet för det gångna året.

Efter detta bjöds vi på en god Gulaschsoppa med bröd.
Dagens underhållare var Svea Bylund. Hon drog igång en lång monolog om äldres behov att bryta ensamheten. Bland annat att med alla tänkbara medel ta sig in på "hemmet". Efter denna fantastiska underhållning serverades det kaffe och en god kaka.

Birgitta S. berättade om alla studiecirklar som föreningen har. Elsa O. och Gunnel A. informerade om två planerade resor till Trädgårdsmässan och till Äldregalan.
Birgit Eriksson som avgår från Hobbygruppen avtackades. Sedan följde vinstdragning av ett lotteri på 400 lotter som sålts.

Som avslutning tackade vår nye ordförande Jan Sandström alla medverkande deras insatser denna dag.

E.S /ssgh