Förening Anundsjö

20240120 Midvinterkul Norrflärke

Föreningen har nyligen haft årets första medlemsmöte. Trots den stränga kylan utomhus hade ett fyrtiotal besökare kommit till Norrflärke skola.
Vice ordförande Arne Nilsson hälsade alla välkomna. Mötet började med musikunderhållning med duon BEA, Benka Forsberg och Anders Olsson. Det blev en blandning av roliga historier och underbar musik. Det blev en riktig höjdare. Vi hade tur att vi fick dessa artister, med tanke på att, vi dagen innan stod utan underhållare på grund av sjukdom. Tack vare god insats av Arne Nilsson ordnade det hela upp sig bra.
I pausen serverades risgrynsgröt med skinksmörgåsar. Till det efterföljande kaffet bjöds på en gokaka. Det blev ett bra tillfälle för gästerna att få prata med varandra.
Som vanligt blev det dragning av lotteriet med en hel del skänkta vinster
Avslutningsvis tackade Arne alla som kommit till mötet, musikerna och gästerna. Ett särskilt tack fick alla som hjälpt till att ordna detta arrangemang med Jan Sandström i spetsen.
Nästa möte blir den 21 februari i församlingshemmet i Skorped.
Text : ES .....................................................................................Foto : BS

vinstbord

Vinstbord