Förening Anundsjö

20240221 Skorped

Föreningen har nyligen haft medlemsmöte i Skorped. Nästan 60 besökare hade kommit. Vice ordförande Arne Nilsson hälsade alla välkomna.
Eftersom kontaktpersonen i Skorped vill avsluta sitt uppdrag, ställdes frågan om det finns någon annan som vill överta sysslan.
Elsa O. och Gunnel A. informerade om att det finns möjlighet att anmäla sig till Äldregalan den 3/5. Vidare upplyste de att det finns ett flertal studiecirklar att deltaga i.
Kent Sundberg, Sollefteå hade hand om underhållningen. Med sin behagliga sångröst fick vi återuppleva den gamla tidens musik av lugna sentimentala låtar. I kaffepausen serverades kaffe med goda smörgåsar med tillhörande gokaka. Kökspersonalen hade lyckats bra med serveringen.
Efter kaffet bjöds vi på mer fin musik och sång.
Dragningen av lotteriet blev nästa punkt. Massor av fina vinster hade skänkts.
Som avslutning tackade Arne alla gästerna, kökspersonalen och inte minst Kent som underhållit oss med musik och sång.
Nästa möte blir årsmötet den 20/3 på träffpunkten, Sörgården i Bredbyn.

Text och bilder: E.S

underhållning