Förening Anundsjö

Årsmöte 23 mars

Ett 60 tal medlemmar hade samlats till årsmöte den 22 mars på Församlingsgården i Bredbyn. Jan H hälsade alla välkommen och förklarade mötet öppnat Han visade dagordningen och den godkändes
En tyst minut hedrade våra medlemmar som avlidit under året. Arne tände ett ljus och läste en dikt av Bo Setterlind.
Mötet valde Leif Lindholm till ordförande och Lennart Forsberg till sekreterare.
Årsmötesförhandlingarna vidtogs och avhandlades enligt stadgarna.
Verksamhetsberättelsen och ekonomiska berättelsen godkändes. Resultaträkningen visade -14 000 kr. Troligtvis beroende på covidsmittan då många känt sig oroliga och avvaktande till de olika verksamheterna. Vi hoppas och ser fram emot det kommande året. Alla val genomfördes snabbt och effektivt och styrelsen beviljades full ansvarsfrihet. Vi har dock vakans på ordförandeposten. Hoppas hitta någon villig person och i väntan tar vice ordförande Arne N ansvaret.
Inf: Vi har börjat med sms meddelande till våra medlemmar. Ber alla att se över sitt telefonnummer. Det finns några platser kvar till Trädgårdsmässa 22/4. Finns det intresse av att åka till Gideå på opera? Oro finns för hur det kommer att bli med vårt äldreboende i Bredbyn.PRO ställer sig bakom en skrivelse till Kommunen.
Här kom tidpunkten för mycket god landgång och dricka. Därefter kaffe och god kaka. Det trivsamma sorlet visade på de goda samtalen.
Sune Hörnström var dagens underhållare. Han läste en berättelse om hur
PRO-Anundsjös styrelse var med på skidskytte. En otroligt rolig berättelse som fick många att vrida sig av skratt. Han avslutade med en dikt om att
”vor´n ä här”, alltså gläds åt att våren är på gång.
Ordförande avslutade mötet. Avtackning av ordförande Jan Håkansson som dock står kvar i styrelsen samt Ulla Söderberg och Britt Svensson för deras fina arbete.
Många hade köpt lotter och vi avslutade med vinstdragning från det dignande vinsbordet. Jan tackade för idag och så gick alla nöjda hem.
EK

Årsmöte