Förening Anundsjö

18 oktober Skorped

Primus Motor hos PRO Anundsjö
Föreningen har nyligen haft ett medlemsmöte i Skorpeds församlingshem med nästan 50 stycken medverkande.
Först informerades att det behövs rastvakter på skolan i Bredbyn, intresserade kan ta kontakt med rektorn.
Mötet fick besök av två representanter från Primus Motor, Lennart Forsberg och Börje Göransson. Lennart i egenskap av ordförande för föreningen började med att presentera föreningen och verksamheten. Primus Motor är en ideell förening i Örnsköldsvik som bildades 1995. För alla med intresse av lokal och teknik-historia. Sen tog Börje över med mer ingående information och bilder om vad föreningen sysslar med.
Bland annat äger föreningen två historiska bussar som har renoverats, i samlingarna finns även ett flertal andra föremål.
I verksamheten bedrivs även studiecirklar och studiebesök. Föreningen kommer ut med en medlemstidning två gånger per år.
Efter denna intressanta genomgång, smakade det bra med smörgåsar, kaffe och en gokaka. Personalen i köket hade gjort en bra insats.
Som sista punkt blev det lotteridragning med många fina vinster.
Nästa möte blir den 15/11 på träffpunkter i Bredbyn.
Text: ES................................................................Foto: BS

Börje Göransson

Lennart Forsberg