Förening Anundsjö

15 november Höst/budgetmöte

Föreningen har hållit höst- och budgetmöte på Träffpunkten i Bredbyn med 60-talet medverkande.
F
öreningen fick ett ekonomiskt tillskott på 5000 kronor tidigare i år. Detta resulterade i att det var fritt inträde denna gång. Tanken var att medlemmarna s
kulle få ta del av detta bidrag.
Efter mötets öppnande avhandlades flera saker som ingår i ett budgetmöte. Medlemsavgift, förslag till budget, förslag till mötesprogram med mera inför 2024.
Dagens underhållare var Kultändarna, bestående av Göran Jonsson och Ola Wikström. Två duktiga gitarrister, vars repertoar bestod av gamla låtar från förr
Låtar som vi alla kände igen och många dansat till. Detta blandades med egenskrivna låtar och roliga historier. Sammanlagt blev det säkert en hel timme med bra underhållning som tackades med många applåder.
Efter underhållningen smakade det bra med goda smörgåsar, kaffe och gokaka som kökspersonalen ordnat utomordentligt bra.
Efter kaffepausen drogs vinsterna till lotteriet som sålts. Vinstbordet bestod av många fina vinster som skänkts.
Nästa evenemang blir julfesten den 2 december i församlingsgården Bredbyn.

Text: ES...........................................................Foto: BS

Gäster