Fyra glada äldre personer som sträcker armarna i luften och håller i en blomsterkvast.

Birgitta Andersson, Olle Johansson, Irené Larsson och Anne-Marie Blomquist från PRO Skultorp. Foto: Jakob Larsson.

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

PRO Skultorp utsedda till 2023 års raketförening

Skövdeföreningen erbjuder mängder av aktiviteter – och har nästan dubblat medlemsantalet på tre år.

Sedan 2022 har PRO drivit projektet "Medlemsraketen" med fokus på att öka medlemsantalet och hitta former för att stärka den lokala verksamheten. Tanken är att PRO-föreningar ska få inspiration och se vilka metoder som varit framgångsrika.

Pilotföreningen PRO Skultorp Länk till annan webbplats. i Skövde kommun ingår i raketen och har med sin verksamhet visat att ett ihålligt och målmedvetet arbete ger resultat. Föreningen har under tre års tid ökat sitt medlemsantal med cirka 90 procent. Med sina 275 medlemmar jobbar man med att finnas tillgänglig för alla. Föreningen erbjuder skjuts till och från hemmet för den som önskar, anordnar gåfotboll, intressanta föreläsningar och separata träffar för olika grupper med mycket musik. Det är helt enkelt populärt att vara med i PRO Skultorp och medlemmarna fortsätter strömma in i föreningen.

–Vi känner oss hedrade och otroligt stolta över att få det här fina priset. Det är ett kvitto på att det lönar sig med hårt arbete. Föreningen blomstrar just nu och det är tack vare alla våra medlemmar som gör ett så otroligt viktigt arbete med vår verksamhet, säger PRO Skultorps ordförande Birgitta Andersson.

Ett stort grattis till årets raketförening PRO Skultorp!

Text: PRO