Yvonne Aho och Ingegerd Bergström från PRO Oxelösund

Yvonne Aho och Ingegerd Bergström från PRO Oxelösund spelade så bra att de vann damernas lagtävling. Ingegerd blev också bästa dam – en poäng före tvåan FOTO: Ola Nilsson

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Spännande slutstrid för publiken i årets riksmästerskap i bowling

PRO:s riksmästerskap i bowling genomfördes 11–14 oktober på Superbowl i Nyköping. Spelet var utspritt över fyra dagar med pandemins restriktioner i åtanke.

Trots den lite glesa uppställningen fylldes bowlinghallen med dramatik, kära återseenden, skratt och tävlingslust. Ett sextiotal PRO:are från Hudiksvall i norr till Malmö i söder gjorde upp om PRO-mästartiteln i individuella klasser och lagspel.

I damklassen var det strid på kniven då Ingegerd Bergström från PRO Oxelösund, vann med en poäng före femfaldiga PRO-mästerskapsvinnaren Elke Borg från PRO Tranås. Båda spelade sista dagen och skapade en spännande slutstrid för publiken och vännerna på åskådarplats. Ingegerd vann även lagtävlingen – där tillsammans med Yvonne Aho.

Bland herrarna vann Peter Persson från PRO Klagshamn som under sista dagens spel drog förbi ledande Jerry Eriksson från PRO Tibro. Det gick även bra i lagklassen för PRO-föreningarna från Klagshamn och Tibro. Där drog Peter igen längsta strået tillsammans med föreningskamraten Göran Åkesson.

Se hela resultatlistan här

Text: PRO