Förening Ösmo

Trivselkvällen 26 april med underhållning av Sköjdraget

Eva Anderson hälsade alla välkomna till denna trivselkväll 26 april 2024.

Betalningen togs emot av Gunnel Svennberg. 25 medlemmar och 6 musiker var närvarande.

Kerstin Modin hade dukat med vita dukar och gröna servetter. Lyxigt intryck.

Musikgruppen denna fredagkväll var Sköjdraget. De spelade och sjöng kända låtar samt varvade med att berätta roliga historier. Mycket uppskattat.

Till att börja med bjöds på en fördrink av cider och sedan var det uppdukat att hämta maten i vävrummet.

Maten var lagad av Kerstin och Sten Tinggren med hemmagjord potatissallad, skinka, egengjord rostbiff och en matig sallad med fetaost, allting väldigt gott. Som efterrätt egengjord pannakotta med hallon, också väldig gott. Vi tackar Tinggrens för den vällagade maten.

Kerstin Modin gick runt bland borden och servade gästerna med än det ena än det andra.

Så blev det dags för att gratulera två födelsedagsbarn, Vera Magnusson och Liselott Karlsson fyllde år denna dag och fick var sin blomma av Eva. Musikerna spelade en hyllning till jubilarerna och medlemmarna stämde upp i sång.

Därefter berättade Barbro Jonsson om kommande resor, såsom Värmlandsresan i början av augusti och om PRO-disktiktets resa till Säterdalen 15 aug.

Sköjdraget fortsatte spela några fler låtar medan vi väntade på kaffe och en kaka som Elisabeth Backlund bakat, supergott. Tack Elisabeth!

Sedan blev det allsång från sånghäften som Sköjdraget tagit med och delat ut Sköjdraget fortsatte att spela och berätta historier fram till kl 21.30. Eva tackade alla medlemmar och musikerna för väl genomförd kväll. Nästa medlemsträff är den 15e maj, vårtallriken kl 14. Foto: Benny Gustafson Text: Gunnel Svennberg