Förening Nynäshamn

Julbord på Rosella 19 november 2019

Julresa till Åland T&R, med julbord

Den 19 november for 48 PRO-are med Björks resor på årets julbordsresa med Rosella, det blev som det brukar när man träffar gamla och nya vänner, humöret var på topp i bussen då vi reste upp till Kapellskär. Där körde bussen ombord på båten och vi kunde ta hissen upp där julbordsbuffén stod framdukad, det smakade kalas gott, vi hade börjat bli hungriga.

Bussresa från Nynäshamn

Efter maten blev det underhållning. Vi hade med vår egen Fred Astaire på dansgolvet.

Tävling i musik Quiz och Bingo roade sig några med. Så var den årliga julhandlingen i Taxfree, någon behövde nytt läppstift kanske ny parfym och så lite julgodis.

Tiden går fort när man har roligt, nu var dagen slut och vi äntrade bussen som tryggt tog oss hem till Nynäshamn.

Som Reseombud och Reseledare tackar jag hjärtligt för denna resa tillsammans med er och önskar alla PRO medlemmar, även de som inte var med på denna resa, en God Jul & Gott Nytt År

Marianne Hammarfeldt