Förening Dingtuna

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Text

Den 18 juli 2023 genomförde vi årets föreningsdag på Sommarhemmet i Kvicksund. Vi ar 23 medlemmar som startade dagen med kaffe och smörgås, inan vi gick en tipspromenad som Christin Nymark satt upp med kluriga frågor. Den som klarade det bäst, var Arne Winkler, GRATTIS. En del spelade Boule, medan andra umgicks och njöt av närheten till Mälaren. Vi återsamlades alla vid grillen för lunch, innan vi slutligen avslutade med kaffe och Dingtuna kaka, innan vi glada och nöjda åkte till våra respektive hem.

Veckan avslutades med att föreningen var värdar för programmet fredag till söndag. Ett tack till Christin Nymark, Inger Strinnheh Karlsson, Bertil Andersson, Louise Elfstrand och Elisabeth Åhlén.

Den 19 juli 2022 genomförde vi en föreningsdag. Vi anlände till sommarhemmet cirka 10.15 där Gunnbritt Österlund var Samorganisationens representant då ingen sommarvärd fanns denna vecka. Vi ordnade allt, från kaffe och smörgås när vi anlände, till lunch och eftermiddagskaffe. Vi startade med att gå en tipsrunda, som förövrigt vans av Elisabeth Åhlén efter utslagsfråga mot Astrid Andersson. En del av oss försökte kasta bollar i uppställda hinkar, eller bara njöt av det vackra vädret, mysfaktorn var stor. Vi intog en lunch vid grillen, innan vi drack eftermiddagskaffe före hemfärd. Ett tack till Christin Nymark och Inger Strinnhed Karlsson som såg till att magen fick sitt, i en lyckad föreningsdag.

PRO har ett sommarhem beläget i Kvicksund som administreras av PRO Samorganisationen i Västerås. Samtliga PRO föreningar i Västerås är delägare och har ett gemensamt ansvar för drift och underhåll, där Samorganisationen är spindeln i nätet. En sommarhemskommitté upprättar årliga program och kallar till underhållsarbeten. Varje förening skall ansvara för en veckas värdskap, där förutom värdskap kan ingå skötsel av omgivande mark.
Värdskapet innebär servering enligt upprättat program, samt se till att gästerna får en trivsam vistelse på sommarhemmet. Vissa dagar förekommer underhållning, men allt framgår av respektive års program.

Föreningsdag 2023

Sommarhem 2022