Förening Riddarhyttan

PRO Riddarhyttan

Vår PRO-förening i Riddarhyttan har varit verksam sedan 1952 och är en mycket aktiv förening i byn. PRO styrelsen träffas en gång i månaden och där lägger vi grunden till det vi vill erbjuda våra medlemmar. Medlemsmöten har vi en gång i månaden. På dessa erbjuds medlemmarna möjlighet till trevlig samvaro omkring olika teman för träffarna. Gofika serveras alltid och ibland även mat!
Vår förening erbjuder även medlemmar aktiviteter i forma av studiecirklar. Boule, minigolf, biljard, målarkurs, sångkör är det som är aktuellt nu.
Vi erbjuder även utflykter ibland tex. Gökotta.
Information om det som händer i föreningen kommer ut i ett Vår- eller höstprogram som delas ut två gånger om året.
Vi har ett gott samarbete med ABF och även andra föreningar i byn.

Detta var lite om vår PRO förening i Riddarhyttan. Vi styrelsemedlemmar arbetar gemensamt tillsammans med alla för att nå vårt mål att kunna erbjuda våra medlemmar en aktiv tid som pensionär!