Förening Ranstaorten

Om oss

Föreningen bildades den 10 september 1959, initiativtagare var Tillberga avdelningens ordförande L H Lindgren och kassör Emil Hallgren. Till detta möte hade endast 6 personer infunnit sig, det beslutades att välja en interimsstyrelse. Till ordförande valdes Severin Harell, sekreterare Maria Widell och kassör Julius Ekström alla från Ransta. Medlemsavgiften fastställdes till 3 kronor varav 25 öre till distriktet. Vill du veta mer om vår 50 åriga historik, kan du läsa det under rubrik Historik.

Ransta har ca 881 invånare varav 187 st (2017) medlemmar i PRO Ranstaorten.

Ransta ligger 25 km norr om Västerås eller 15 km söder om Sala, tillhör Sala kommun i Västmanlands län.

Vi är en aktiv förening som ordnar ett flertal aktiviteter, i vår verksamhet har vi bl.a. kvartalsmöten, trivselträffar, studiecirklar under vår och höst. Under vår - sommar spelar vi boule samt höst - vinter spelar vi bingo. Vi ordnar ett antal resor och utflykter under året.Det kan vara allt från längre resor till endagars utflykter.

Vi hälsar dig hjärtligt välkommen till vår aktiva förening - PRO Ranstaorten.