Förening Teg

PRO Tegs medlemmar mannekängade när föreningen hade modevisning för vårens kläder. Foto: Agneta Tenghall Fridner

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Försmak av sommarens mode och information om seniortorget

PRO Teg har haft en em med både modevisning, porlande dryck och efter fikat kunder Seniortorget informera om sin verksamhet

Många av PRO Tegs medlemmar var sugna på att se det nya vårmodet och hade mött upp till april månads medlemsträff. Det var några av föreningens egna medlemmar som hade ställt upp som mannekänger. Ute var det verkligen vårvindar friska, så än så länge är det bara ögat som kan njuta av de färggranna och lätta sommarkläderna som visades.

Lena Kapstad och Mia Wåhlin från Seniortorget informerade om sin verksamhet

Lena Kapstad och Mia Wåhlin från Seniortorget informerade om sin verksamhet. Foto: Agneta Tenghall Fridner

Efter kaffe och macka hälsade ordförande Gunilla Eriksson, Lena Kapstad och Mia Wåhlin från Seniortorget välkommen. Seniortorget samverkar bland annat med frivilligcentralen, studieförbund, pensionärsorganisationer, Region Västerbotten, Umeå kommun samt flera olika verksamheter inom Umeå kommun. Allt för att tillsammans bidra med inspiration och information som berikar seniorlivet. Det finns även möjlighet att besöka seniortorget som finns på Renmarkstorget. Om man inte kan ta sig dit finns även möjligheten att delta i föreläsningar via det digitala seniortorget. Medlemsträffen avslutades med lotteridragning. Många glada vinnare log i kapp med solen som äntligen visade sig.

Text: Gunilla Eriksson