Förening Teg
Ange Thurell spelade och sjöng finstämda visor på PRO Tegs träff för nya medlemmar. Han sitter på stol och spelar gitarr till sin sång

Ange Thurell spelade och sjöng finstämda visor på PRO Tegs träff för nya medlemmar. Foto: Gunilla Eriksson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Nya medlemmar bjöds på soppa och ljuvlig vissång

PRO Teg har nyligen inbjudit till möte för de som blivit nya medlemmar senaste året. De bjöds på underhållning, soppa samt kaffe och kaka. Tillsammans med styrelsen fördes samtal vid borden om intressen, aktiviteter och PRO.

PRO Tegs ordförande Gunilla Eriksson hälsade alla välkomna och speciellt Ange Thurell som underhöll med finstämd vissång.

Han inledde med Jag ger dig min morgon, därefter Robert Brobergs Maria-Therese, Här kommer natten skriven av Pugh Rogefeldt. Han framförde även melodin Vintersaga m.fl.

En lättare sopplunch med painriche serverades. Under måltiden uppstod en trevlig stämning då nya kontakter knöts.

PRO Tegs ordförande Gunilla Eriksson delgav deltagarna information om PRO och särskilt PRO Teg. PRO är en organisation som finns i hela Sverige, och medlemmarna är grunden för verksamheten. Föreningen strävar efter att ge möjlighet till träffar genom att erbjuda många olika former av mötesplatser. Men samtidigt arbeta med intressefrågor som boende vård och omsorg.

PRO Tegs föreningsidé är en positiv anda, ett gott bemötande och delaktighet. Genom att erbjuda alternativa aktiviteter deltar fler i verksamheten och det främjar hälsan att umgås med andra och undvika ensamhet. Medlemmarna fick veta att information om aktiviteterna annonseras ut på onsdagar under PRO annonserna, skickas ut på e-post och finns på hemsidan. Det viktigt att öppna sin e-post så man inte missar något.

Träffen avslutades med kaffe och kaka och många passade på att stödja PRO genom att köpa Trippelskraplotter.

Text: Gunilla Eriksson