Förening Teg

Bosse Andersson, spelar och sjunger på PRO Tegs medlemsträff efter årsmötet 8 februari 2023. Foto: Gunilla Eriksson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årsmöte, semlor och nostalgisk musikupplevelse

PRO Tegs nyligen avslutade årsmöte behandlade verksamhetsåret 2022. Verksamhetsberättelsen avhandlades, och vid valen fick föreningen en studieorganisatör i övrigt förblev styrelsen intakt. Efter fikat med semlor underhöll Bosse Andersson med en medryckande repertoar

Gunilla Eriksson, ordförande för PRO Teg, hälsade alla välkomna och dagen till ära var salarna fyllda till gränsen med medlemmar. Träffen inleddes med årsmöte, parentation och stadgeenliga årsmötesförhandlingar. Tore Brännlund blev vald som årsmötesordförande och Carola Johansson som sekreterare för mötet.

Presidiet på PRO Tegs årsmöte, Tore Brännlund och Carola Johansson. De sitter vid ett bord framför på scenen medlemmarna med en storskärmsbild bakom som visar dagordning för årsmötet. Ett tänt ljus finns i förgrunden

Presidiet på PRO Tegs årsmöte, Tore Brännlund och Carola Johansson. Foto: Gunilla Eriksson

Årsmötet behandlade verksamhetsberättelse, resultaträkning, balansräkning och revisionsberättelse för verksamhetsåret 2022. Efter revisorernas utlåtande fick styrelsen ansvarsfrihet. I de nya stadgarna ska även verksamhetsplan och budget för gällande år beslutas om, årsmötet fastslog höstmötet 2022 års beslut. Årsmötet röstade efter valberedningens förslag gällande stadgeenliga val. Styrelsens kommer för 2023 att bestå av Gunilla Eriksson ordförande, Stephan Fridner kassör, Carola Johansson sekreterare, Lilian Kling Sackerud studieorganisatör, Stig Norén, Agneta Tenghall Fridner och Elisabet Eriksson som ledamöter. Ersättare blev Ann-Gerd Jonasson, Eva Johansson, Ann-Christin Almroth och Nanna-Stina Nilsson som ersättare. Revisorer Ulf Hansson, Gunilla Bygdemark, samt Margaretha Lundkvist som revisorsersättare. Valberedningens arbete uppskattades och Stig Lundgren, Ronny Nyman samt Birgitta Pettersson omvaldes att arbeta ett år till. Till sist blev det avtackning med Trippelskraplotter till presidium, valberedning och de förtroendevalda som valt att stiga av sitt uppdrag.

Efter årsmötet informerades om förtroendevalda för 2023, träffar, resa och aktiviteter. Därefter var det dags för alla att resa sig och röra på sig, knäböja, vinka till kamraterna och få igång muskulaturen.

Efter fikat med kaffe/te och semla blev det underhållning, sång och musik med Bosse Andersson. Han har i sin ungdom spelat med ett flertal band men uppträder nu själv med en omväxlande repertoar från rock till visa. Han inledde med Can't Help Falling in Love, Buona Sera, Signorina, men även musik på svenska som Min gitarr och Strövtåg i Hembygden. Det blev även Creedence Clearwater Revivals Cotton Fields som framfördes med stor inlevelse. Han avslutade med Green Green Grass of Home. Även han tackades med Trippelskraplotter, speciellt efter att han berättade om sitt medlemskap i en PRO förening.

Många nöjda vinnare i föreningslotteriet avslutade dagen.

Text: Gunilla Eriksson