Förening Köla

Tidigare aktiviteter

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.

Siljan runt. 5 - 6 Juni

2 dagar. Övernattning Hotell Kung Gösta i Mora.

Pris/person

1550:-

Dag 1 : Avresa från Koppom konsum 07:30 - Åmotfors Torget 07:50 - Charlottenberg Postgatan 08:10 resan fortsätter vidare över Torsby-Malung, vidare över Gesunda-Sollerön till Mora. Nästa stopp blir Nusnäs och där ser vi hur man gör en dalahäst och kanske shoppar lite. I Mora egen tid att besöka Zornmuseet eller Vasaloppsmuseet eller bara shoppa. Inkvartering på Hotel Kung Gösta. Kvällen avslutas med en gemensam midag.

Dag2: Frukost på hotellet. Vi lämnar Mora och kommer därefter till Rättvik.Den förnämliga kyrkan med sina unika kyrkstallar är en given sevärdhet. Vidare till Tällberg, som anses som en av Siljanstrandens vackraste platser. Den lilla bofasta befolkningen håller här hemslöjd,hantverk och traditioner levande.Vid vackert väder blir det utsiktsbesök på Björkberget i Siljansnäs. Hemresa över Dala Floda-Grangärde-Fredriksberg-Hagfors och åter till hemorten.

Inkluderar: Bussresan. 1 hotelövernattning i dubbelrum. 2 lunch Dagens. 1 Frukost. 2 rätters midagsbuffè ( varmrätt,sallad,bröd,smör,vatten,kaffe och dessert.

Tillägg för enkeltrum 300:-

Anmälan till Didrik Lillevold 070 218 18 62.