Förening Köla

BRÖLLOPSYRA I SKILLINGMARK.

Stor händelse vid Köla PROs första dag av årets Våffelkafè när 50 talet bröllopsgäster dök upp för ett första mellanmål innan efterföljande fest på Bruksgården gick av stapel. Vid ingången väntade nyuppsatta Holland och Tysklands flaggor, och i högtalaren ljöd Jussi Björlings underbara röst i vår vackra Värmlandsvisa, ett värdigt välkomnande  för tidigare präst i Eda Församling Gûnter Hölsher med nybliven maka. Drygt femtiotalet nygräddade dubbelvåfflor med sylt och grädde väntade, som serverades av festklädda servitriser vid de blomsterprydda borden. Hela veckan fortsatte med vänliga vädergudar, och rikligt antal positiva, glada gäster från båda sidor om gränsen, som även ger ett välkommet tillskott i PRO kassan. Att vara tillstädes vid försäljningen blir efter varje dag som går att betecknas som familjärt. och stor beundran för dom som ställer upp hela perioden.

Åter en trevlig händelse i Köla PRO.

Text och Bild Kjell Kaspersson.

Skärtorsdagsdans 28/3-2024 KL 19:00

wikstrands orkester. Inträde 150kronor medtag knyte

Anmälan senast 26/3 till Berit 0571-23163 0706496752 eller Gun 0738012044 hoppas vi ses då . Mvh Gun ..

I menyn till vänster kan ni se lite andra trevliga aktiviteter vi har.

PRO KÖLA - BOULE
ETT GÄNG SOM GÄRNA MÖTAS, VAR VECKA DET ÄR VI,
FÖR ATT FÅ TRÄFFA LILLEN MED VÅRT KLOT.
JA BOULE DET ÄR JU TREVLIGT, MEN MAN FÅR LIGGA I,
FÖR ATT BESEGRA LAGET MITT EMOT.
IBLAND KAN DE GÅ ILLA, DA BANNER VI Å SVÄR,MEN PLÖTSLIGT DET JU VÄNDER, SÅ STOLTA VI DÅ ÄR. OCH EFTER LITE FIKA, MED MELLAN SNACK SÅ BRA,FÖR SEGRARN SEN TILLIKA HURRA, HURRA, HURRA !!!

Boulegänget i PRO Köla

Boulegänget i PRO-Köla