Distrikt Värmland

ORDFÖRANDE HAR ORDET.
Nr 4 - 2023.

Hej!

Ännu ett år är på väg mot sitt slut, snart är det jul och vi får alla en tid då vi får umgås med våra nära och kära. Jag hoppas att ni alla får en tid till återhämtning inför det nya året 2024.
2023 var ju det år då allt skulle bli som det var förr, innan pandemin, men så blev det inte.

Kriget i Ukraina, resulterade så småningom i höjda priser, inflation och stigande räntor. Allt detta sammantaget innebar att det blev svårt för föreningarna att återgå till det ”normala”. Men trots detta så har vi värvat 1 016 nya medlemmar till dags dato!

I min egen förening, har vi värvat nästa 90 nya medlemmar, och dessutom sålt nästan 3 000 trippelskrapslotter. Det ger 24 000 kr i bonus, bra tillskott i kassan!

Många föreningar har haft ett förhållandevis bra år, men några har dessvärre tvingats lägga ner sin verksamhet på grund av att ingen velat axla uppdragen i styrelsen, detta är tråkigt, men man har inte sett någon annan utväg. Vi måste nu pröva nya vägar för att inte behöva lägga ner fler föreningar. Här behöver alla kreativa krafter tänka till och komma med förslag.

Man måste våga fråga, annars får man inga svar!

God Jul Och Gott Nytt År!

Thorsten Born