Förening Tierp

Medlemsträff 8 januari

Föreningsträff med PRO på Möbeln onsdagen den 8 januari 2020
Ordförande Gert Berlin hälsade ett 90tal medlemmar samt gästerna Carin Thunman från vårdcentralen och Sara Bredberg från ABF samt Britta Furenborn och kören välkomna.
Mötet inleddes med sång och musik av kören och därefter presenterade "vår" Ulla Andersson PRO:s fina hemsida, där man får reda på det mesta som händer och är aktuellt för PRO-föreningen. Mycket bra information och överskådligt.
Carin Thunman berättade om god och nära vård i kommunen.
- Att få vård hemma i högre utsträckning.
- Vårdcentrum byggas ut 20-21.
- Vårdavdelning, närvårdsplatser, Pallitativ vård.
- Hälsouppdrag, förebyggande börjar i maj.
Sara Bredberg från ABF efterträder Gunnel Eriksson och finns på ABF Tierp två ggr i veckan.
Hon informerade om att man ska minst vara 3 personer för att starta studiecirkel och att det vid datakurser finns 7 datorer tillgängliga. Så gott som allt material är gratis.
Cirkelledare fanns på plats, visade upp alster från olika cirklar och var redo att ta emot nya cirkelmedlemmar till diverse kurser.
Efter kaffe med dopp blev det dragning på lotteriet.
Stort tack till alla medverkande som gjorde dagen intressant.
Birgitta Bergman