Förening Hållnäs

Rapport från boulegruppen verksamhetsåret 2022

Att spela boule är väldigt trevligt. Där finns både tävling och social samvaro och boulegruppen har som vanligt varit aktiv under året. Under våren och hösten har vi i stort sett spelat 2 gånger i veckan på våra fina utomhusbanor vid Berggården och Gröna Lund. Under vinterhalvåret har vi förmånen att få spela inomhus i Möbeln.

Med start 9 maj och slut 12 september har vi även spelat seriespel. Hållnäs har av hävd spelat i serie A, där 7 lag ingår och med 10 poäng och en fjärdeplats behåller vi vår plats i serie A. Ett annat spännande inslag var maratontävlingen i Björklinge, där 144 lag var anmälda. Hållnäs deltog med ett 3-mannalag och nådde kanske ingen större framgång förutom i den allra sista matchen som vi vann med 13-0 mot Gottsunda 1 från Uppsala.

Ett annat trevligt inslag i vår verksamhet är våra avslutningsfester.
Med glitter i håret avslutade vi höstterminen med glögg och pepparkakor, Sonjas goda smörgåstårta samt kaffe och kaka (hembakade biskvier). Dessutom finfina vinster i lotteriet vackert inslagna i tidningspapper och med krusade snören.