Förening Öregrund
Kategorier:
Publicerad:

2022-04-09 dans och häftig musik

Vill du glädjas av dans och häftig musik
Det finns platser kvar för Dig som gillar 70-tals musik

2022-04-09 China teatern
Saturday Night Fever

Lördag den 9 april 2022, kl 15:00

Pris 1 250.-/ person inkl.
Betalas senast 25 mars 2022 till
Bg 5127–2417 Sundbergs buss AB.
Bussresa i turistbuss med toalett,
Biljett, Kaffe/te med smörgås på hemvägen.

Avresa 12.00 Öregrund, färjeläget
12.20 Östhammar, Pålkällan
12.40 Gimo, vårdcentralen
12.55 Alunda hpl 288:an
Åter ca. 20.30

Anmälan till Inga-Lill Karlsson på tfn 070-369 98 13
eller mail resorepro@gmail.com senast 20 mars

Visst minns ni år 1977 när dansfilmen Saturday Night Fever med John Travolta i huvudrollen kom och vände upp och ned på danskulturen. Saturday Night Fever har spelats som musikal både på Broodway och West End.
Den 9 april 2022 kommer den att sättas upp på China teatern i Stockholm, med alla de kända hitlåtarna.

I huvudrollen som Tony ser vi David Lindgren, discjockeyn Monty spelas av Andreas Lundstedt, Tonys mamma och pappa spelas av Susanne Reuter och Samuel Fröler.
Kristina Lindgren spelar den kvinnliga huvudrollen, Stephanie Mangano. Många av Sveriges bästa dansare kommer också att vara på scenen under ledning av koreografen Jennie Widgren.
Regi och översättning står Anders Albin för.

Tony gillaratt gå på disco och genom sin egen stil med de häftiga stegen blir han snart dansgolvets kung. Han ligger ständigt i fejd med sina föräldrar som tycker att han ska skaffa sig ett riktigt jobb och inte nöja sig med att jobba i en färgaffär. Hans äldre bror har gjort sina föräldrar stolta genom att bli prästvigd.

Livet för Tony förändras när han möter Stephanie på discot och de två bestämmer sig för att delta i klubbens stora danstävling. De lägger ner många timmar på träning för att kunna vinna denna tävling. Stephanie vill bort från Brooklyn, hon har stora planer på att flytta över bron till Manhattan och det kommer att även förändra Tonys liv för alla framtid.

Text: Kjell Karlsson, Inga-Lill Karlsson

Text: Kjell, Inga-Lill