Förening Gimo

Försäkringsinformation

PRO:S FÖRSÄKRINGAR

Efter 12 års frånvaro är Folksam tillbaka som PRO:s samarbetspartner för våra medlemsförsäkringar. Avtalet gäller från 1 januari 2021 och innebär att samtliga försäkringserbjudanden samlas hos samma försäkringsgivare. De medlemmar som tidigare haft olycksfallsförsäkring i Trygg Hansa har erbjudits att flytta den till Folksam när försäkringsperioden löper ut.

Det samlade försäkringsutbudet erbjuder många delar:

• Hemförsäkring för medlemmar.
  • Medlemsbarn inklusive barnbarn.
  • Sjukförsäkring och olycksfallsförsäkring 60+.
  • Rabatt om du samlar dina försäkringar hos PRO

Dessutom är du som medlem försäkrad då du deltar i PRO:s verksamhet, vid resor arrangerade av PRO samt vid resa till och från verksamhet anordnad av PRO.

Observera att detta ingår i din medlemsavgift och omfattar enbart medlemmar.

Att välja rätt försäkringslösningar kan vara knepigt ibland. Men ett gott råd kan vara att om du är trygg med dina nuvarande försäkringar är det dumt att ändra. Känner du att vill komplettera något är PRO:s försäkringar trygga och förmånliga. Det allra viktigaste är dock att du är försäkrad.

Har du frågor om PRO:s försäkringar ska du vända dig till Folksam;
Tel. 0771 950 950 eller folksam.se/forbund/pro.

Du kan också vända dig till undertecknad
073 585 94 86 wermenstam@gmail.com.