Förening Gimo

Mötesverksamheten

PRO Gimo har en bred mötesverksamhet. Vi genomför fyra medlemsmöten - Årsmöte i februari, ej protokollfört medlemsmöte i april och september samt höstmötet i november där vi tar ställning till nästa års verksamhet, budget och medlemsavgift. På vart och ett av dessa fyra möten försöker vi engagera människor som kan informera i något, för våra medlemmar intressant ämne.

Årsmötet väljer en styrelse som för närvarande består av nio ledamöter samt tre ersättare för dessa. Styrelsens uppgift är att under ett verksamhetsår arbeta i enlighet med de beslut som fattats av årsmöte och höstmöte.

Styrelsen sammanträder sju gånger per år. Ett av sammanträdena är konstituerande.

Ett arbetsutskott träffas minst en vecka före styrelsen för att förbereda alla ärenden.