Förening Gimo

Informationsverksamhet

I styrelsen gör vi allt för att skapa intresse för vår verksamhet. Denna ansträngning kan avläsas i ett antal informationskanaler.

PRO:s hemsida.
Just nu läser du PRO Gimo:s hemsida. Den är ny sedan maj 2020 och vi hoppas mycket på dess användbarhet. På hemsidan kommer du att hitta grundläggande information som denna, information om aktuell verksamhet samt olika artiklar och referat från verksamhet som genomförts.

Har du synpunkter på vår hemsida? Ta kontakt med vår hemsidesredaktör:
Nils-Ragnar Jansson   070 634 15 08 nils-ragnar.jansson@telia.com

PRO Gimo:s nyhetsbrev, PRO-Blänkaren.
Till de medlemmar som ogärna eller inte alls använder dator väljer vi att lämna information direkt i brevlådan. Vårt nyhetsbrev delas ut fyra gånger per år med information om aktuell verksamhet för de närmaste tre månaderna. Även de som gärna läser vår hemsida får nyhetsbrevet.

Vårt arbetsutskott är ansvariga för nyhetsbrevets tillkomst och att det kommer till dig. Har du synpunkter på nyhetsbrevet? Kontakta då vår informationsorganisatör:
Sven-Eric Wermenstam tel. 073 585 94 86 wermenstam@gmail.com

Verksamhetsprogrammet.
När höstmötet sagt sitt om styrelsens förslag till verksamhets och budget stundar en bråd tid för arbetsutskottet, som har ansvaret att ta fram ett verksamhetsprogram. Någon eller två veckor före jul hamnar den i din brevlåda. I programmet hittar du de saker höstmöte bestämt att vi ska göra under nästa år tillsammans med ett kalendarium där du ser när allt ska äga rum.
Lägg det inte i samma kasse du lägger gamla tidningar. Läs det!

Har du synpunkter på verksamhetsprogrammet?
Kontakta då vår informationsorganisatör:
Sven-Eric Wermenstam tel. 073 585 94 86wermenstam@gmail.com

Annonsering.
Vid tillfällen då vi annonserar om vår verksamhet använder vi Annonsnytt. Som regel annonserar vi enbart då det gäller medlemsmöten, fester och andra gemensamma tillställningar.

Kontakt via e-post.
Vi har en bit kvar än, men tro det eller ej, så småningom kommer samtliga medlemmar att ha en sådan datorvana att ni kan ta emot och även skicka information och meddelanden via e-post. Alla kommer att kunna mejla.
Detta kommer att underlätta för oss att lämna och ta emot information.

Vill du skriva ett e-postmeddelande till oss? Skriv då till gimo@pro.se