Förening Svartbäcken

Personer framför träd

PRO Svartbäcken bildades 27 november 1972 genom att Uppsala pensionärsförening delades i PRO Föreningarna Fjärdingen, Kungsängen och Svartbäcken. PRO Svartbäcken har i dag ca 600 medlemmar.

1986 avgränsades PRO Svartbäcken till Gamla Uppsala och Svartbäckens kommundelar. PRO — Pensionärernas Riksorganisation är en ideell, politiskt obunden förening, som bevakar pensionärernas intressen i olika samhällsfrågor, just nu framför allt skatter, pensioner, boende och omsorg. Dessa frågor driver vi på central, regional och lokal nivå

Vi ordnar också verksamheter för medlemmarnas glädje och gemenskap t ex studiecirklar, resor och teaterbesök. Medlemsbrev skickas ut per e-post varje månad, med påminnelse om kommande aktiviteter. Du som är medlem, lämna din e-postadress till svartbacken@pro.se om du inte redan får medlemsbrev.