Förening Storvreta

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Trivselträff 28 mars

Förlåt! Jag hörde inte vad du sa....

2019-04-14 Föreningen genomförde på torsdagen den 28 mars trivselträff med representanter från Hörcentralen, Maria Gustavsson och Miriam Bischof. De presenterade kort om örats anatomi och olika skador som man kan drabbas av. Hörselnedsättning har blivit allt vanligare i befolkningen under de senaste 30 åren. Tre orsaker kan det bero på:

• Andelen äldre växer och nedsatt hörsel blir vanligare med stigande ålder
  • Att fler märker av sin hörselnedsättning tidigare på grund av sämre ljudmiljöer och större kommunikationskrav i arbetslivet, större krav på hörseln
  • Fler vågar erkänna sin hörselskada för sig själva och andra

Hörselcentralen gav även tips om hur man kan underlätta kommunikationen med hörselnedsatta och även tips på olika hjälpmedel som finns på marknaden.

En medlem som gjort ett förtjänstfullt arbete i föreningen i 5 år avtackades med en PRO-nål.

I träffen ingick som vanligt en ”kaffestund med smörgås”.

Samling inför mötet

Åke tackas för 5;årigt arbete inom föreningen