Förening Storvreta

Publicerad:

Knut drev julen ut….

KNUTFESTEN 2019

2019-01-13 I fredags den 11 januari ”dansades” julen ut inom föreningen med vår sista fest för verksamhetsåret 2018 – Knutfesten.

Vi var drygt ett fyrtiotal medlemmar som hade samlats för att umgås och äta årets sista julgröt med ost- och skinksmörgås till – under härliga allsånger - men jag tror även att ”julklappsspelet” var en stor bidragande orsak till deltagande.

För den oinvigde går julklappsspelet i stort ut på att ”varje bord” bildar ett lag och tävlar mot övriga ”bord” genom slå två tärningar och få par för ”hela bordet” – då får man hämta en julklapp under granen…. I finalen fortgår spelet men med den skillnaden att nu får man knycka paket från andra bords vunna julklappar om hela egna bordet får par…..

Kvällens ”kaffetår med kaka” kom i mellan grundspelet och finalspelet - men Oj, oj vad stämningen nu steg….vi har nog alla en ”liten speldjävel” inom oss……men väl så god.

Kvällen avslutades - som vår tur var – att ”Tomtefar Ulf råkade infinna sig” och delade ut julklappar till alla deltagare i julklappsspelet och sist men inte minst - Stort tack!! - till festkommittén för en mycket trevlig kväll.

Text: Lars Nordström