Förening Storvreta
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Julfest 2019

Något sena nyheter om julfesten….men kanske som man säger till försvar…bättre sent än aldrig.

Föreningen genomförde den 4 december - enligt tradition - sin julfest hos restaurang Kocken & Kallskänkan i Fullerö - som hade dukat upp ett stort och mycket inbjudande julbord – runt ett femtio tal medlemmar hade anslutit sig till festen.

Vid ankomsten till restaurangen bjöds vi först på julglögg och pepparkaka och underhållande julmusik med Åke Persson och Lennart Börjesson – samt så klart inköpa lotter av Berit - innan vi satte oss till bords - för att sedan ”gotta oss” i julbordets alla välsmakande läckerheter.

När väl ”julbordet” var avklarat och mättnadskänsla sökte sig över oss – hör vi någon högtjutande och skrockande från entrén…….

Ja, vad ser och hör vi?- jo, en högt hojtande och skuttande livs levande liten TOMTEGUBBE – som skriker - ”här ska det inte vilas på några lagrar – jag har fullt med julklappar under granen att dela ut till er” – sedan delades julklapparna ut efter draget vinstnummer i Berits lotteri - hur kunde tomten veta att vi hade julfest just denna kväll…..något att grubbla över till nästa års julfest……

Stort tack till festkommittén för en rolig och minnesvärd julfest!

Text: Lars Nordström