Förening Storvreta

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årsmöte februari 2019

2019-02-27: Föreningen PRO Storvreta höll årsmöte för året som gått – 2018 - på torsdagen den 21 februari i GP-salen, Skogsvallen. Drygt ett 50-tal medlemmar hade ställt upp föreningens kallelse - vilket var mycket glädjande trots ”VM-sprint finaler” som sändes på TV samtidigt.

Ordförande Ingegerd Wåhlin hälsade alla hjärtligt välkomna och bad inledningsvis om en tyst minut för att minnas en nyligen avliden medlem. Sedan genomfördes parentation över de sju medlemmar som tidigare gått bort under året.

Årsmötes förhandlingar genomfördes under ledning av Börje Westergren som ordförande och med Ianerik Boström som sekreterare vilka lotsade oss genom mötet som innehöll de sedvanliga frågorna som verksamberättelse, ekonomi, ansvarsfrihet, valärenden, m.m.

Sedan bjöds vi på kaffe och mycket välsmakande smörgåstårtor - som Eva och Kerstin tillrätt – stort tack för det ”tjejer”.

Mötet avlutades med sedvanlig information från styrelsen samt avtackaden av ett stort antal medlemmar som gjort ett förtjänstfullt arbete i föreningen under åren och även de som under en – ”fem års period” - kvalificerat sig för förtjänsttecken - "ingen nämnd ingen glömd”.

Text: Lars Nordström