Förening Fålhagen

Medlemsträff 10/12 2021

Jultallrik med underhållning, lottdragning och information.

Fredagen den 10 december arrangerade vi årets sista medlemsträff. 38 medlemmar kom till Storgatan 11 för att äta en jultallrik tillsammans och bli underhållna av estradören Staffan Klingspor.
Vi började med glöggmingel med pepparkakor i foajen. Staffan Klingspor spelade jumelodier på dragspel och sjöng.
Inne i salen hälsade Sören Gozzi alla välkomna och sjöng en fin snappsvisa.
Därefter avnjöts en härlig jultallrik från "52:an" med vörtbröd och julmust. Tallriken hade allt som man väntar sig till julen. Prat, allsång, musik och sång underhållning bidrog till en lyckad eftermiddag.
Bo Edlund informerade om resor till våren. Exempelvis en 24 timmars kryssning till Åbo med Viking Lines nya flaggskepp Viking Glory.
Lena Hellerstedt berättade om ombudsbiljetter på Stadsteatern. 3 olika föreställningar med rabatt. Boka genom Lena!
Sedan blev det dragning på lotterna som ingick i entre-avgiften (170,-/person). Första pris ett jättefint pepparkakshus gjort och skänkt av Lena Hellerstedt, andra pris ett mindre pepparkakshus.
Trots en regning och blaskig dag, blev detta en härlig, varm och trivsam eftermiddag i goda vänners lag.

Glöggmingen Foto: A.Rundblad
Dukat julbord Foto: A.Rundblad