Förening Fålhagen

6/3 2023 Seniors

6/3 2023 Seniorsurfarna

Föreningen ordnade en Studiecirkel för medlemmar med Smartphones i samarbete med ABF, under 5 måndagar i Mars till April. .

Personer framför träd
Seniorsurfare

Under 5 måndagar från den 6/3 till den 3/4 samlades 10 -14 medlemmar i en Studiecirkel för att fördjupa sig i vad en Smartphone kan användas till. 8 iPhones- och 6 Androide-användare träffades fem måndagseftermiddagar mellan 13 - 16 för att hjälpas åt och lära sig inställningar och användande.
Claes Eriksson för Androider och Anders Rundblad för iPhones, agerade studieledare. Instruktionsfilmer från både UR (tidigare visade i TV) och filmer som PRO och SPF spelat in i utbildningssyfte (se: "inte ensam.org") användes.
Stort tack till alla som bidrog med frågor, kunskap, kaffebröd/tårtor och gott humör.

Cirkelledare för Seniorsurfarna
Seniorsurfare 2