Förening Fålhagen

Fredagen den 18 mars 2022

Personer framför träd
Årsmöte 18 mars 2022 bild 3

Årsmöte Fredagen den 18/3 2022.
Med glädje konstaterade vi att 51 medlemmar mötte upp till ett annorlunda möte som inleddes med vinprovning, därefter traditionellt årsmöte som avslutades med smörgåstårta.
Ordförande Sören Gozzi hälsade all välkomna och inledde med en tyst minut
för att hedra de medlemmar som gått bort under året och även för att tänka på de krigsdrabbade i Ukraina. Efter detta överlämnades ordet till Lena Hellerstedt som låg bakom både idén och genomförandet av vinprovningen.
Tre glas med vita viner stod framdukat och framför dem beskrivningar av fakta. Det var råvaror, färg, doft, smakbeskrivning, vad vinet passade till och odlingsområden. Trots all information, var det mycket knepigt att para ihop dryck med beskrivning, även med Lena's vägledning.
Detta var en mycket uppskattad och rolig idé. Tack Lena!!
Årsmötet genomfördes traditionellt. Tommy Forsberg, sekreterare och Birgitta Österblom, kassör omvaldes båda för 2 år. 4 ordinarie styrelseledamöter valdes på 1 år. Per Hansson, friskvård, Bo Edlund, resor, Lena Hellerstedt, teaterombud samt sammankallande i trivselgruppen och Anders Lindell, medlemsansvarig, försäkringar och trafik.
Omval av revisorer under 1 år. Kerstin Weström och Bo Bärnheim.
Bingo-gruppen, omval 1 år. Gruppledare Barbro Mattsson, Monika Johansson och Maud Lundmark. Maud även ansvarig för avprickning av medlemmar vid möten och träffar.
Konsumentansvariga omval 1 år. Agneta Rundblad och Margareta Hansson.
Valberedare omval 1 år. Carola Eklund och Bo Bärnheim. 1 vakant så att styrelsen blir behjälpliga.
Birgitta Österblom emottog förtjänsttecken för 5 års utmärkt arbete.
PRO Byggnads som har beslutat att lägga ner sin verksamhet och som önskade att flertalat av deras medlemmar kunde få komma till oss. Detta godkändes av årsmötet med stor majoritet. Övergång och nedläggning skall först godkännas av PRO Distriktet och PRO Riks.
Per Hansson informerade om att PRO Distriktet i Uppsala kommer att vara matchvärdar för Storvreta IBK's 4:e kvartsfinal mod Linköping fredagen den 25 mars. Detta betyder bl.a. att vi kan se matchen för endast 15.-/person. Bokning kan göras per telefon till Kansliet eller via den länk som sänts per e-post till alla.
Mötet avslutades och alla bjöds på smörgåstårta, vinet kunde med fördel intas tillsammans med tårtan och villa man ha mer gick det att köpa för en mycket låg penning.

En mycket trevlig och rolig eftermiddag blev det. Tack till Er alla som kom och ett speciellt stort tack till Lena och Tommy. Ni är bäst!!