Förening Almunge

Övriga ledamöter: Barbro Eklund, Yngve Karlsson, Ulf Berggren

Ersättare: Solweig Berglund, Asko Laakso, Karin Wretbring

Övriga funktioner

Auktionsansvarig: Maggan Andersson, Medhjälpare: Anna Boström och Auktionsutropare: Roland Karlsson

Friskvårdsansvarig och ansvarig för veteranvetartävlingen: Anita Johansson

Firmatecknare: Hans-Gunnar Bergquist, Anita Johansson (var för sig).

Hemsidesansvarig: Anita Johansson

Lotteriansvarig: Hans-Gunnar Bergquist

Lotteriförsäljning: Solweig Berglund

Prisundersökare: Ulla Bergquist, Inga-Lisa Karlsson

Resekommitté: Barbro och Ingvar Eklund

Revisorer: Lilian Berggren, Hugo Blidberg

Trafikombud: Ulf Berggren

Valberedare: Vakant

Sektionsledare

Biltipstolvan: Ingvar och Yngve

Boule: Barbro Eriksson

Tipspromenad: Anita Johansson, Sixten Eriksson.

Vattengymnastik: Yngve Karlsson.

Cirkelledare

Linedance: Margareta Andersson

Läsning: Gunnel Eklund.

Sånggrupp: Siv Eriksson

Träslöjd: Kenneth Johansson.

Kontaktombud, kontakter

1. Gränby: Solweig Berglund
  2. Moga: Anita Hedin
  3. Kinsta: Yngve Karlsson.
  4. Länna: Siv Eriksson.
  5. Lövsta: Ulf Berggren
  6. Sjöhagen/Lilla Väsby: Barbro Eklund.
  7. Övriga via post.

Festkommitté’: Inga-Lisa Karlsson, Yngve Karlsson, Anna Boström, Sixten Eriksson, Ulla Bergquist och Karin Wretbring

Mötesrepresentanter.

Distriktet: Hans-Gunnar Bergquist och Anita Johansson.

Samorganisationen: Hans-Gunnar Bergquist och Anita Johansson.

UPS: Ove Karlsson och Allan Sandman

Antal medlemmar: 274 (31/12 2018)

Informationer: Genom annonser i Lokalsvepet och mail, på vår hemsida samt affischering och genom utsändning av medlemsinformation.

Årsmöte: onsdagen den 07 februari.

Kvartalsmöten: Fyra kvartalsmöten har hållits.

• Onsdagen den18 april då det var mannekänguppvisning av PRO medlemmar med kläder från Thuns. 37 medlemmar närvarande.
  • Onsdagen den 30 maj talade två personer från Specsavers om ögats betydelse 24 st. var närvarande
  • Onsdagen den 05 sept. Två personer från Kommunen informerade om Seniorguiden. 39 personer närvarande.
  • Onsdagen den 31 okt. Ulf Eriksson spelade 50-och 60-talsmusik för oss under 1 timme

Styrelsemöten: 17 januari, styrelsemöte i samband med årsmötet 07 feb, 07mars, 09 maj, 08 aug, 26 sept. = 6st

Utflykter: Lötsjökväll den 07juni, Knutbyträff i Knutby lördag 11 augusti, biltipstolva den 17 augusti, auktion 04 november.

Resor: PRO resa, ”Trandansen” 3-4 april 2018. Inbjudan från SPS: Birka, 31 juli och Millesgården, 7 nov.

Fester: Vårfest lö. den 21 april med Mac Olsson och Susanne i Församlingsgården

samt Julbord lö. den 1 dec med Björn Hemstad och ”Nu tar vi oss ton igen” också i Församlingsgården.

Veteranvetartävling: Almunge tävlar i Almunge HV ons den 14 februari mot PRO knivsta

Auktion den 11 november: Nettointäkt 10899 kr.

Verksamhet inom cirklar och sektioner:

• Bouleverksamheten har varit livlig under året med många träffar. Spel varje måndag. Vintertid sker verksamheten i Uppsala. Medlemmarna deltar i seriespel med tävlingar nästan varje fredag. Många av spelarna tillhör de bästa i Uppland.
  • Vattengymnastiken (Yngve Karlsson) förekommer 1 gång per vecka höst-vinter-vår. Bassängen varit stängd för renovering hösten-18.
  • Tipspromenad (Anita Johansson) promenader varje tisdag under tiden maj-september
  • Biltipstolvan (Ingvar och Yngve) en gång per år under sommarhalvåret.
  • Line dance Maggan Andersson en gång per vecka under tiden januari-april och september – början av december med 14 personer per gång.
  • Läsning (Gunnel Eklund) en gång per vecka under höst- vinter-vår.
  • Sång (Siv Eriksson och Berit Blixt) varannan torsdag höst-vinter-vår. kl. 11- 13. Utgår efter 2018.
  • Träslöjd (Kenneth Johansson) en gång per vecka, varje tisdag, under höst-vinter vår.

Styrelsen tackar för året som gått samt föreslår att årets resultat överförs till nästa år för att regleras/disponeras på bästa sätt.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.