Förening Håbo

Friskvård/Hälsosam / Hälsosam

Friskvård/
Hälsosam. 2024

För att få samma struktur som tidigare är aktivitererna uppdelade efter samma mönster.
Genom att klicka på rubriken till vänster, i meny-trädet, kommer du till de aktiviteter som PRO Håbo har.
Du finner även en beskrivning om ämnet.

Kontaktperson: Gunilla Westerlund
- Tel: 070 509 59 29
- E-post: gjwesterlund@gmail.com

Friskvård är ett samlingsbegrepp på åtgärder som stimulerar en person till egna aktiva hälsobefrämjande insatser, det vill säga att hålla sig frisk genom sunda levnadsvanor.
Sunda levnadsvanor som ofta framhålls är lämplig kost, fysisk aktivitet, goda sömnvanor och att undvika rökning, droger, alkohol och stress.
(Källa: Wikipedia Länk till annan webbplats. )

Genom att hålla hjärnan och kroppen i trim stärker du ditt immunförsvar och håller dig friskare längre. Därför satsar PRO Håbo på en stor variation av friskvårds-aktiviteter
Du gör aktiviteterna efter din egen förmåga och ork.
Att röra sig med andra kan göra rörelserna lättare att göra.
Vi hoppas att du kan finna någonting som passar just dig.

!! NYTT !!

Vattengymnastig

Intresseförfrågan “finns det några bland alla medlemmar som är intresserad av att vara med i en vattengympagrupp på lätt nivå?”
Tanken är att föreningen ska börja planera att starta en vattengympagrupp när rehabbassängen öppnar och det är möjligt att boka tid där.
Vattengymnastik ger dig många fördelar som hela din kropp kommer att tycka om.