Förening Fjärdhundra

Fisketävling

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Fisketävlingar arrangeras med ojämna melllanrum.

Fisketävling med Uhlo Pettersson som arrangör.
Två tävlingar har arrangerats så här långt. Första i Enköping i september -22 och en andra nu i juni -23.
Första tävlingen var i Enköpingsån vid Drömparken med ett drygt 10-tal deltagare. Olle Wegeman vann den tävlingen.
Senaste tävlingen gick av stapeln den 5 juni i Örsundaån i Forsby. Där deltog ett 30-tal personer. Segrade där gjorde Olle Hollopainen, som fick upp drygt 200 gr fisk, följd av Sven-Erik Karlsson och Olle Wegeman. En speciell damklass vanns av Pia Petterson.
Ytterligare en tävlingar har varit planerade men måst ställas in. Först pga förväntat dåligt väder, sedan pga översvämningen i Sala/Heby som skickade allt sitt vatten genom Örsundaån och förbi Forsby där tävlingarna skulle ha hållits. Nu är tävlingar uppskjutna på obestäm tid.