Förening Fjärdhundra

Planerade möten

Bingo spelas söndagen 24 mars kl 14.00 i Frösthults bygdegård. Se detaljer här!

Vernissage, utställning av medlemmarnas hobbyalster, 13-14 april.

Musikunderhållning med Sons Of Phoenix, 5 maj kl 14:00 i Frösthults Bygdegård. Öppet för allmänheten. Alla hjärtligt välkomna!

Medlemsmöte hålls 2024-05-16 kl 12:00 i Frösthults Bygdegård.

Medlemsmöte hålls 2024-08-15 kl 12:00 i Frösthults Bygdegård.

Höstmöte hålls 2024-11-07 kl 12:00 i Frösthults Bygdegård.

Övriga möten

Trivselträffar med ojämna mellanrum under sommaren, torsdagar kl 10:00 Frösthults bygdegård efter separat inbjudan via SMS/Supertext.

Boule sommartid Frösthults bygdegård tisdagar 10:00-13:00.

Boule vintertid Svepnäs Sala enligt program.

Bowling onsdagar kl 9:00, fredagar kl 12:00 bowlinghallen Enköping

Mattcurling vintertid varannan tisdag kl 10:00-13:00 Frösthults bygdegård.

Kortspel torsdagar kl 12:30 vid Mellevi Fjärdhundra

Resor enligt program.

V75 spel.

Grillträffar.

Fisketävling efter separat inbjudan via SMS/Supertext

Bingo på gammalt vis, med utrop. Frösthults bygdegård.

Social samvaro, promenad med rullstolsbundna på Gläntan i Fjärdhundra

EnköpingsPosten under klubb och förening.

Få info genom SMS/Supertext. För att ta del av information som skickas ut den vägen behöver man skicka ett SMS med sitt önskemål och sitt mobilnummer till Ove Andersson, mobilnr 070-6930865.

Tidigare möten

Höstmöte 2023-11-09 kl.12:00 Frösthults bygdegård.
Först ett kort inledande formellt Höstmöte där medlemsavgift för 2024 fastställdes till oförändrade 40,00 kr.
Därefter visade Björn Ekdahl ett urval av fantastiska naturrfoton ur sin digra samling.
Dessutom bjöds mat.

Medlemsmöte hölls 2023-08-17 kl.12:00 Frösthults bygdegård. Ett 50-tal personer kom och hörde Fjärdhundralands ordförande Mats Thorburn berätta om organisationen och dess aktiviteter.
Dessutom bjöds det på sill-lunch med Janssons Frestelse.

Medlemsmöte med 60 års-kalas firades i Frösthults Bygdegård torsdagen den 4 maj kl 12:00 med underhållning, mat, kaffe och tårta.
Trubaduren Stefan Löfgren sjöng och spelade lite då och då under eftermiddagen. Tommy Åberg med medhjälpare stod för maten och Agneta Midfrost stod för dekorationerna.

Årsmöte hölls i Frösthults bygdegård 2023-02-23 kl.12:00 .
Programmet inleddes med att jurist Christina Skog informerade om framtidsfullmakt. Sedan serverades mat och därefter sedvanliga årsmötesförhandlingar, och till sist dragning på lotterna som sålts under dagen.
Styrelsen för 2023 som valdes presenteras under Om oss / Styrelsen och Kontakta oss.

Musikunderhållning, gruppen ”Tillsammans” spelade den 15 januari kl 14:00 i Frösthults bygdegård. Dom spelar mest låtar med svensk text. Bland annat Elvis låtar översatta till svenska. Gruppen består av Jan Widen gitarr, Claes Bergström gitarr och sång och Eva Gustavsson sång.

Gruppan Tillsammans, promotionbild

Höstmöte 2022 hölls torsdagen 10 november i Frösthults Bygdegård med mat, underhållning och lotterier. Dryga 50-talet medlemmar deltog.
Vid det formella Höstmöte beslutades att godkänna den Verksamhetsplan för 2023 som delats ut till alla vid ankomsten. Mötet beslutade sedan att godkänna styrelsens förslag om oförändrad medlemsavgift på 40:- för 2023. Vidare så godkändes det budgetförslag som kortfattat presenterades av kassören Pia Pettersson.
Sedan avåts den ärtsoppa som Tommy Åberg så förtjänstfullt tillagat. Därefter fick vi lyssna på sång och spel från Sverre Ahlbom . Eftersom en del i publiken tydligen hade drabbats av "ärtsoppe-koma" avbröts underhållningen en stund för kaffe och kaka. Vederkvickta av kaffe fortsatte sedan underhållningen!
Sist företogs dragning på lotterierna.

Medlemmar på Höstmötet.

Drygt 50-talet medlemmar deltog i Höstmötet.

Sverre Ahlbom underhåller

Sverre Ahlbom underhåller vid Höstmötet.

Bussresa onsdagen den 2022-09-07 till Skultuna messingsbruk, till "Miniature Kingdom" i Kungsör, och till Åsby Trädgård i Hallstahammar.
Det blev en "mastig" resa för både kropp och knopp. "Miniature Kingdom" i Kungsör blev en mastig historia för "Knoppen". Förmiddagsfika i Skultuna, lunch i Kungsör och eftermiddagsfika i Åsby/Hallstahammar mastiga historier för kroppen. På "Miniature Kingdom" i Kungsör visades ett Sverige från Bodens fästning och Lapporten i norr till Kungsör i söder, allt i skala 1:87. Dvs en 87:edel av naturlig storlek för både människor, hus, fordon, skidbackar.

Väntan på bussen för hemresa

Nu är det bara väntan på bussen för hemresan kvar.....