Förening Upplands Väsby

Resor

Besök på Birka

Berninaexpressen 22 maj 2024, 6 dagar

Följ med på en spännande resa till Österrike, Schweiz och Italien. Vi flyger till München för vidare transport till vårt hotell  i Feldkirch, Österrike där vi bor i 5 nätter.

Pris: 12.965:-
Del i dubbelrum, 2 middagar inkl.dryck, 5 frukostar Berninaexpressen, utflykter enligt program.
Arrangör: Rolfs Flyg & Buss. Senast den 13 oktober vill resebyrån ha svar hur många som vill följa med, vi har 15 platser.
Gå gärna in på hemsidan för resebyrån och läs vad som ingår. Kontakta mig så snart som möjlig om du vill följa med på denna  Upplevelserika resa.

Marie-Louise Johansson, 0733629071, mailto: rbgmlj@gmail.com Länk till annan webbplats.

Mackmyra och Laxön

Pris 1 225 kr

Tisdagen den 2 juli kl 8.00 avresa från Upplands Väsby station . Åter i Upplands Väsby kl. 16.30

I priset ingår bussresa, förmiddagskaffe med smörgås, lunch, besök och guidningar enligt programmet. Det finns en möjlighet, för den som vill att prova whisky eller gin. (Dryckesprovningen ingår ej i resans pris)

Anmälan senast den 27 maj med namn, adress, telefonnummer, och mailadress. Till Eva Lisserow telefon 070-954380, mail eva.lisserow.vasby@pro.se. Faktura kommer att skickas till var och en som har anmält sig.

SPA resa till Pärnu Estland

19-25 augusti 2024 7 dagar pris:5 695 kr

Avresedagen: Vi träffas i Värtahamnen kl. 15.30 där Vida Resors värdar tar emot. Biljetter delas ut och vi checkar in på fartyget omkring kl. 16.00 Klockan 17.30 avgår Tallinks fartyg Baltic Queen från Stockholm - logi i tvåbädds insiderhytter på däck 5, 8 eller 9.

Detta ingår i resan : Kryssning med Tallinks Baltic t o r del i insides hytt. Transfer till och från Pärnu, välkomstträff på hotellet, 3 behandlingar snitt per dag. Konsultation med svensk- talande läkare. Entré till Relax och bastu- avdelning. Tillgång till gym. Helpension på hotellet från lunch ankomstdag till lunch avresedag. Vida Resors värdar finns med på resan.

Anmälan görs senast den 8 juli till Eva Lisserow tel 0709-549380 eller e-mail eva.lisserow.vasby@pro.se lämna uppgift om namn, adress telefonnummer, email samt vem ni ska dela rum med. Faktura skickas till var och en som har bokat.

För mer information: Arrangör: Vida Resor  http://www.vidaresor.se/  Länk till annan webbplats.

Dagsutflykt till Safari i Gräddö

10 juni avresa från Upplands Väsby station kl 9.30 åter i Upplands-Väsby kl 16.00-16.30 Pris 450/kr person medlememmar Ordinariepris 650 kr .

SamstorpsGård anstränger sig för att miljön djuren lever i ska var så naturlig det bara går. Djuren lever fritt i ett 40 hektar stort hägn där det finns allt från öppna slätter, vattendrag, tät skog, ängar mm.

Gården har egen gårdsbutik och tillverkar egen korv, honung har kräftodling, röker fisk, räkor mm och har eget slakteri.

Ingår Safari, Lunch med Kaffe och kaka. Besök i gårdsbutiken , ströva omkring i fin miljö.

Vid hemfärd kommer bussen att stanna vid Östernäsbrygga där vi njuter av fin utsikt.

Anmälan görs till Eva Lisserow tel. 0709-9549380 mejl eva.lisserow.vasby@pro.se. PRO:s regler gäller vid avbokning.

Det är fullbokat!