Förening Kärrtorp
Boulespelare, PRO-mästerskap i Kärrtorp.
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Lyckat boulemästerskap

En vacker höstmåndag avgjordes PRO Kärrtorps mästerskap i boule. Fyra lag deltog. Många tittade och hejade. Både segrare och andra var glada.

Boulen i Kärrtorpsparken är en av föreningens populäraste aktiviteter. Man träffas och spelar numera både måndagar och torsdagar.

Föreningsmästerskapet är också en tradition. I år gick det av stapeln den 3 oktober. Lagindelningen bestämdes på plats, det blev fyra lag med tre spelare i varje. Ännu fler var med som åskådare - rekord, tror vi.

En av de första omgångarna blev en ovanligt lång och spännande kamp. Efter kaffe och fika var det dags för final och match om tredje pris. Här är årets glada vinnare: Curt Ferngren, Pelle Staflin och Elisabeth Palmberg.

Boulemästerskap hos PRO Kärrorp, segrarna.

Årets boulemästare: Curt Ferngren, Pelle Staflin och Elisabeth Palmberg.

Som goda tvåor placerade sig Greger Lundberg, Yvonne Bjunér och Mats Werner:

Boulemästerskap hos PRO Kärrtorp, andra plats.

Andrapristagarna: Greger Lundberg, Yvonne Bjunér och Mats Werner.

Tredjeplatsen tog Göran Forre, Inga Berfors och Bosse Moström och fjärdeplatsen gick till Lillemor Karlsson, Inger Andersson och Ove Thim.

Britt-Marie Ekvall, Bo Ekvall och Anders Helsing stod för kaffeserveringen.

Prisutdelning sker vid PRO Kärrtorps månadsmöte i Reflexen måndag 17 oktober kl 13.

Se mer från dagen i ett bildspel:

Boulespelandet kommer att fortsätta under hösten, måndagar och torsdagar från kl 11. Välkommen dit! Våra duktiga bouleansvariga, Bosse Moström och Lillemor Karlsson, betyder mycket för att verksamheten fungerar så bra. De är alltid tidigt på plats för att kratta och preparera banorna.

PRO Kärrtorps bouleansvariga.

Bosse och Lillemor förbereder spelet.

Text: Jan Johansson