Förening Kärrtorp
Kategorier:
Publicerad:

PRO-lokalen stängd för uppfräschning.

Efter stadsdelsförvaltningens besked har det gått snabbt.

I årtionden har PRO Kärrtorp haft verksamhet i lokalen Kärrtorpsvägen 23. Lokalen hyrs av Skarpnäcks stadsdelsförvaltning och är således en kommunal föreningslokal. Från början ägdes huset av Svenska Bostäder som sedan sålde fastigheterna i området till Primula.

Under hösten har PRO Kärrtorps ordförande Sussie Hellsten och sekreterare Leif Karlsson haft samtal med företrädare för stadsdelsförvaltningen och Primula om en uppfräschning av lokalen. I samband med möte med Skarpnäcks pensionärsråd den 18 november gav avdelningschefen Karin Bülow besked om att det ska bli av. En kort tid därefter fick vi veta att man vill sätta igång med det nu direkt.

Toaletten och handfatet ska bytas ut. Vasken i köket ska ordnas till så att lukten försvinner. Lokalen ska målas om. Dock inte den fina muralmålningen. Det hela innebär att lokalen blir kvar som möteslokal. PRO Kärrtorp kan fortsätta med sin omfattande verksamhet till glädje för Kärrtorps pensionärer.

Vi har inte fått någon uppgift om när arbetena ska vara klara, men tror att de kan genomföras så snabbt att det inte påverkar vår verksamhet i någon större utsträckning.

Text: Leif Karlsson