Förening Kärrtorp
Måndagsprogram på Reflexen, publik.

Aktiv publik på Reflexen.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Fin underhållning på Reflexen

Nu är måndagsprogrammen på Reflexen igång igen. I oktober uppträdde en svängig duo för oss.

Sista måndagen i oktober blev det premiär för PRO Kärrtorps måndagsprogram på Reflexen, efter en lång paus under pandemin. För många var det också första gången vi satt i salongens nya röda fåtöljer.

För underhållningen svarade den glada duon Erik Linder (sång och vissling) och Ludvig Jerner (gitarr och sång). Vi fick höra välkända låtar i ny tappning, som de jazziga Fly me to the moon och All of me, och John Lennons Imagine. Publiken fick flera chanser att vara aktiv, med allsång i bland annat Jag vill ha en egen måne och med lyfta armar till "solsken för dig, solsken för mig".

Erik Linder och Ludvig Jerner

Erik Linder och Ludvig Jerner.

Under mötet fick Greger Lundberg och Lillemor Karlsson också ta emot priset som representanter för segrarna och tvåorna i föreningens boulemästerskap. Greger uppmanade fler att komma till samlingarna vid boulebanorna.

-Där tränar man mycket som är viktigt för oss - reaktionsförmåga, uthållighet, smidighet med mera.

Nästa måndagsprogram, den 15 november, kommer att kretsa kring Alf Henrikssons fina poesi.

Mötet beslutade också om oförändrad medlemsavgift 2022 samt nominerade Leif Karlsson och Sussie Hellsten som ledamöter i Skarpnäcks stadsdelsnämnds pensionärsråd.

Text: Jan Johansson