Förening Kärrtorp
Glada segrare i PRO Kärrtorps boulemästerskap.

Segrande lag i PRO Kärrtorps boulemästerskap: från vänster Ulla Thörnblad, Yvonne Bjunér, Lars Fagerlund, Vivianne Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Regnet stoppade inte PRO Kärrtorps boulemästerskap

PRO Kärrtorps årliga föreningsmästerskap i Kärrtorpsparken samlade ett trettiotal spelare och åskådare. Lite regn stoppade inte spelarna som kunde glädja sig åt värme och gott kaffe med dopp som föreningen bjöd alla på.

Tack vare PRO Kärrtorps agerande i Skarpnäcks stadsdelsnämnds pensionärsråd kan man numera spela på två banor, vilket behövdes denna dag. I det segrande laget ingick Vivianne Janson, Ulla Thörnblad, Lars Fagerlund och Yvonne Bjunér. På andra plats kom Bo Moström, Stina Nilsson, Greger Lundberg och Stefan Wahlström.

PRO Kärrtorp fortsätter med boulen på måndagar och torsdagar kl 11 så länge vädret tillåter. Nya spelare är varmt välkomna. Man tar med sig egna klot.

PRO Kärrtorps boulemästerskap 2020, andra plats.

Andraplatsen i boulemästerskapet togs av Stefan Wahlström, Stina Nielsen, Bo Moström och Greger Lundberg.

Text: Leif Karlsson