Förening Kärrtorp
Från föreställningen Gudarna på Teater Reflex. Foto: Anders Modig.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Stöd Reflexen i corona-tid!

Du kan bli medlem eller ge ett särskilt "coronabidrag"

Reflexens logga.

Reflexens välkända logga i Kärrtorps centrum.

Många medlemmar i PRO Kärrtorp har under årens lopp kämpat för biograf- och teaterlokalen Reflexen i Kärrtorp. Deras verksamhet med filmklubb, teater, livesänd opera och musikevenemang är en av orsakerna till att vårt Kärrtorp blivit en så vital och spännande förort. Det är också på Reflexen PRO Kärrtorp håller sina månadsmöten, som lockar en stor del av våra medlemmar.

Nu slår coronapandemin hårt mot Reflexen, som efter en mycket bra start på 2020 tvingades stänga den 16 mars. Varför inte ge ett bidrag som kan hjälpa kulturföreningarna som ansvarar för verksamheten att överleva? Du kan stödja Biograf Reflex genom att bli Reflexenvän. Medlemsavgiften är 200 kronor per år och sätts in på pg 509363-8. Ange ”medlemsavgift 2020”, namn, adress och e-postadress. Man kan också ge ett särskilt bidrag genom plusgiro 509363-8. Ange ”coronabidrag”. För 79 kr per månad får du möjlighet att via internet se ett fint urval av kvalitetsfilmer från Draken film. Om du anger koden "Reflexen" när du prenumererar kommer hälften av intäkterna under sex månader att gå till Reflexen.

Även teater Reflex behöver stöd. Vanligt medlemskap där kostar 200 kr, för 1500 kr kan man bli livstidsmedlem. För stöd kan sättas in på bankgiro 403-7230 eller skickas med Swish till 123 629 23 61. Ange namn, e-postadress och vad bidraget gäller.

Biograf Reflex: Hjälp oss genom krisen! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Aktuellt från Teater Reflex Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Text: Jan Johansson